fredag den 23. august 2013

Savlesmække

Jeg var til barnedåb tidligere på sommeren og forældrene til dåbsbarnet ønskede sig tørklædelignende savlesmække fra Pippelip. Derfor fandt jeg mine stofrester frem og begyndte at sy.

Udgangspunktet til opskriften på savlesmækkene fandt jeg hos Fru Flittig, men jeg valgte at lave nogle ændringer, for at få "tørklæde-funktionen" mere frem.

Savlesmækkene blev lavet af stofrester, derfor er de også lavet i forskellig typer af stof. Nogle er lavet i bomuldsstof, jerseystof og en enkelt i babyrip. Personligt synes jeg at resultatet blev bedst med jerseystoffet.
Nogle af savlesmækkene blev lavet med bagsider af fleecestof og andre af vådliggerlagen.

Anden og tredje del af gaven viser jeg i de kommende indlæg :-)

- Kiri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive dem her :-)