torsdag den 22. august 2013

Strikket babyvest


Til julen 2012 strikkede jeg denne søde babyvest til min kusines nyfødte søn.
Jeg strikkede vesten i str. 6 måneder, for at lillemanden kunne vokse i den og det kunne han! Enten har jeg strikket meget løst eller også er opskriften bare super god, for den passede ham perfekt og han har brugt den i snart et år. Dejligt!
Vesten er strikket i ribstrik.
Vesten blev strikket i et langt stykke med start i bunden af forstykket. Herefter bliver vesten syet sammen i siden med efterladt hul til armene.
Vesten bliver lukket med tre knapper foran og jeg valgte runde træknapper. Jeg synes det gav vesten et fint blødt og lettere gammeldags udtryk, som jeg synes er utrolig sødt.
Opskriften er fra denne lille strikkebog, købt i Nicoline Garn ved Nørrebros Runddel.

- Pia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive dem her :-)