onsdag den 31. oktober 2012

Hæklet dukke

Jeg vil gerne præsentere jer for Molly. Hun er en hæklet dukke, som blev lavet for et års tid siden.

Som barn strikkede min farmor dukker til mig og da jeg lærte at hækle, måtte jeg simpelthen prøve at hækle en lille dukke.




Molly, som dukken hedder, er hæklet ud fra en opskrift fra Panduro Hobby. Jeg er ikke sikker på om hæftet stadig kan købes, men opskriften er ganske ligetil og det er simpelthen bare at hækle rundt og rundt med antal masker efter hvor stor de forskellige dele (ben, krop, arme og hoved) skal være.
Øjnene er lavet af filt og er syet på med almindelig sytråd. 

Som I kan se på billederne, er Molly ikke særlig stor men det har dog ikke forhindret min nevø i at kaste sin kærlighed på hende og han glæder sig til at lege med Molly når han er på besøg :-)
- Pia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive dem her :-)